جوما به یک رویداد خوب کمک می کند
همه با هم تا تحقق یک رویا
جوما پلتفرم تامین مالی اجتماعی
جوما پلتفرم تامین مالی جمعی در حوزه صنایع خلاق و مسئولیت اجتماعی مبتنی بر پاداش و شراکت در کمپین یا پروژه است.
- تولید کنندگان آثار یا هدایتگران فعالیت های اجتماعی
- پروژه های خود را منتشر و پرتقاضا کنید
- سریع ترین روش برای خلق ایده ها
داستان موفقیت خود را هم اکنون آغاز کنید.
جوما چه کار می کند
در دنیای امروز شاهد شکل گیری ایدههای نوآورانهای هستیم، در این میان متأسفانه تعدادی از ایدهها به دلیل نبود منابع مالی کافی ممکن است وارد مرحله اجرا نشوند و یا پس از شروع محکوم به شکست شوند، ایدههایی که هرکدام میتوانستند بخشی از مسائل موجود را مرتفع کنند وسودی به اجتماع برسانند. به همین دلیل میتوان یکی از بهترین جنبههای پشتیبانی را حمایت از ایدههای نو و خلاقانه دانست، فرصتی مناسب برای سهیم بودن در ارتقا و پیشرفت جنبههای مختلف زندگی امروز …
جوما یک بستر سرمایهپذیری جمعی (crowdfunding) است. افرادی که در زمینهی هنر، فناوری، طراحی محصول، آی تی و امور اجتماعی و خیریه فعال هستند و ایدههای خلاقانه دارند، برای پروژه خود در جوما کمپین طراحی میکنند و شروع به جذب حمایتهای مالی از مخاطبان جوما میکنند. پشتیبانان در ازای دریافت پاداشهای مشخص، از کمپینهای فعال در جوما حمایت میکنند. از جنبههای مفید سرمایه پذیری به این شیوه در این است که افراد زیادی در شکل گیری طرح سهیماند که از نظر جذب سرمایه، مشتری و بازار هدف احتمال اجرایی شدن و موفقیت طرح بهمراتب بالاتر میرود.جوما در شهریور 94، با تمرکز بر روی فعالیتهای اجتماعی و طراحی محصول شروع به کار کرد و تا امروز توانسته به تحقق چند ده پروژه کمک کند که این روند با شتاب ادامه دارد…
مأموریت
مأموریت ما کمک به حیات بخشیدن ایدههای خلاقانه است. بنابراین میزان موفقیت جوما بر اساس درصد تحقق بخشیدن به این مأموریت، اندازهگیری میشود. جوما در عین مبارزه با نابرابریها و کمک به پروژههای خلاقانه، این ارزشها را در فعالیتهای خود نمایان میکند. جوما، ابزار و منابعی ایجاد میکند که به مردم در اجرای پروژههای خلاقانه کمک کرده و افراد علاقمند را به این پروژهها و فرآیندهای خلاقانه متصل میکند. جوما مراقب سلامت اکوسیستم خود و تمامیت و درستی این روال خواهد بود.
عملکرد جوما، ارزش او را بازتاب می دهد.
جوما هرگز دادههای کاربران خود را به اشخاص حقیقی و حقوقی خارج از سازمان نخواهد فروخت و مدافع سرسخت حقوق حریم خصوصی و دادههای شخصی افرادی که از این سایت استفاده میکنند است. از این رو، شرایط استفاده از خدمات جوما، شفاف، واضح و منصفانه میباشد. جوما هیچگاه درگیر اتفاقات احتمالی آینده درباره مطالبه حقوق، قدرت یا امثال این موارد نخواهد شد زیرا هر آنچه انجام میدهد شفاف و استاندارد است. همچنین هرگز لابیگری نخواهد کرد، مگر اینکه با مأموریت و ارزشهای خود همتراز باشد.
فواید سرمایهپذیری جمعی چیست؟
تأمین مالی جمعی فواید بسیاری برای کارآفرینانی که از آن استفاده میکنند، دارد؛ چه در پی دستیابی به سرمایه بوده یا به دنبال گردآوری اطلاعات و بازخوردهای مفید از مشتریان و حامیان بالقوه باشند. برخی از مزایای مهم این بستر را در ادامه شرح میدهیم:
تأمین مالی: سرمایهای که برای تحقق بخشیدن به ایده خود نیاز دارید را به دست آورید، هر ایدهای نیازمند منابعی است تا به تحقق برسد. قبل از تأمین مالی جمعی،کارآفرینان راهی طولانی و مشکل در پیش داشتند تا بتوانند به سرمایهای امن دست یابند. گزینههای موجود، درخواست وام برای کسبوکارهای کوچک، جستجو برای کمکهای مالی، مذاکره با سرمایهگذاران خطرپذیر، قرض از اعضای خانواده و دوستان بود. اما تأمین مالی جمعی روشی برای به دست آوردن سرمایه لازم به منظور راهاندازی سریع یک ایده به همراه پشتیبانی اجتماعی از حامیان است.
اعتبارسنجی: ایده خود را معتبر سازید و تعداد مخاطبان خود را بیشتر کنید. بسیاری از کارآفرینان موفق، با قراردادن پروژههای خود بر روی جوما، توانستهاند بازار خوبی برای ارائه محصول اولیه خود به دست آورند. سرمایهگذاران خطرپذیر، بر بسترهای تأمین مالی جمعی نظارت داشته و آنها را مرور میکنند. زیرا این بسترها را راهکاری برای شناسایی پروژههای نو با پتانسیل بالا میدانند. اعتبارسنجی در بازار، یکی از ابزارهای قدرتمند در دنیای کارآفرینی است. بنابراین یک فرآیند گران و طولانی به نام “اعتبارسنجی” برای هر کسی که یک ایده جدید را تحقق میبخشد، اکنون سریعتر، مقیاسپذیرتر و در دسترستر شده است.
بینش بازار: گردآوری بینش از خبرگان: مشتریان بالقوه شما. مسیر مرسومی که یک مفهوم تا رسیدن به بازار طی میکند، زمانبر و گران است. معمولاً تأمین مالی جمعی راهی اثربخشتر برای جمعآوری بازخورد و به دست آوردن بینشهای ارزشمند از بازار است. در بسیاری از موارد، بینشی که از علاقمندان به ایده کسب میشود، در تصحیح و باز-تعریف ایدهها به نوآوران کمک خواهد کرد تا درباره استراتژیهای خود فکر کرده و با راهحلهایی که اثرات بزرگتری دارند وارد بازار شوند.
بازاریابی و آگاهیسازی: بازار را به صورت سریع و اثربخش، نسبت به ایده خود آگاه سازید. تأمین مالی جمعی، ایدهها را به علاقمندان در سراسر ایران معرفی کرده و بازار بالقوه هر کمپین را رشد میدهد. در پس یک بازاریابی متفکرانه در این بستر، یک ایده یا مفهوم میتواند همانند آتش در بین مخاطبان به سرعت پخش شود. به طور کلی، تأمین مالی جمعی میتواند در سرمایهپذیری برای ایده شما، اثبات یک مفهوم، به اشتراکگذاری ایده یا ایجاد تغییر در جهان به شما کمک کند. بهترین مزیت این بستر، پتانسیل آن برای کارآفرینان خلاق به منظور حیات بخشیدن به ایدههای الهامبخش است.
تیم پرتلاش جوما
جوما به همکاران خود افتخار می کند.